Rocksolid Light

Welcome to Rocksolid Light

God was satisfied with his own work, and that is fatal. -- Samuel Butler

interests / soc.culture.bulgaria / Тъжно

SubjectAuthor
* ТъжноРадостина
`* ТъжноIvaylo Ivanov
 `* ТъжноРадостина
  `* ТъжноIvaylo Ivanov
   `* ТъжноРадостина
    +* ТъжноIvaylo Ivanov
    |`* ТъжноРадостина
    | `- ТъжноIvaylo Ivanov
    `* ТъжноVedrin Jeliazkov
     `* ТъжноРадостина
      `* ТъжноVedrin Jeliazkov
       `* ТъжноРадостина
        +* Тъжноchorbalan
        |+* ТъжноNick
        |`* ТъжноРадостина
        | `* Тъжноchorbalan
        |  `* ТъжноРадостина
        |   `- Тъжноchorbalan
        `* ТъжноVedrin Jeliazkov
         +- ТъжноРадостина
         `- ТъжноIvaylo Ivanov

Pages:12
Тъжно

<062806e5-55f1-4bea-9521-cdb2ecb067dfn@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9691&group=soc.culture.bulgaria#9691

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 15 Oct 2023 17:24:00 -0700 (PDT)
Subject: Тъжно
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Mon, 16 Oct 2023 00:24 UTC

Не знам какво друго заглавие да сложа...
Имам причини да изпадам в депресии, но се старая да ги преборвам.
От 3 месеца не работя. Не мога. Имам замъглено виждане и невропатия (затова и правя много печатни грешки, трудно пиша). Но имам време да чета и мисля.

А си мисля колко неразумен вид сме ние хората.
Какво му трябва да човек? Храна, вода и удобно легло.
Останалото е синхрон с природата.
А ние я унищожаваме и тя си отмъщава.

Създаваме квантови компютри, а не можем да лекуваме болести.
Вместо техническият прогрес да ни помага, той се обръща срещу нас.
Ние дори не знаем какво причинява някои болести. Знаем че аутизмът
се е увеличил неимоверно много, но нито знаем какво го причинява, нито как да го лекуваме. Същото с другите психични заболявания. Така е и с рака. За някои неща, където има конкретна причина, химикли във водата и подобни, да, но като цяло не знаем.
И не само това, ами средствата за раково болни се намаляват. Преди имаше безплатен транспорт до болницата, премахнаха го. Закриха много оргнизации и програми, които оказваха помощи.

В България управляват абсолютно корумпирни продажници и некадърници. Има докаателства за дейността им, което би трябвало да ги прати в затвора и нищо не се случва.

В какъв свят живеем... ами тъжно е.

Re: Тъжно

<69b2a24d-dcbd-405d-b567-6d77d7774c36n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9693&group=soc.culture.bulgaria#9693

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 15 Oct 2023 18:33:22 -0700 (PDT)
Subject: Re: Тъжно
From: ivaylopi69@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Mon, 16 Oct 2023 01:33 UTC

On Sunday, October 15, 2023 at 8:24:02 PM UTC-4, Радостина wrote:
> [...]
> А си мисля колко неразумен вид сме ние хората.
> Какво му трябва да човек? Храна, вода и удобно легло.

Ти самата многократно си настоявала, че това не е достатъчно.

> Останалото е синхрон с природата.
> А ние я унищожаваме и тя си отмъщава.

Говориш за природата все едно тя е някакво мислещо същество. А тя не е.
И няма такова нещо като "синхрон с природата". Самата "природа" не е
нещо непроменимо, а напротив, нещо, което непрекъснато се мени
(дори без наличието на хора).

> Създаваме квантови компютри, а не можем да лекуваме болести.

Преди 120 години средната продължителност на живота в САЩ е била 47 години.
Днес е близо до 80. Прочие, действащи функционални квантови компютри няма
(и съвсем не е ясно дали някога ще има).

> Вместо техническият прогрес да ни помага, той се обръща срещу нас.
> Ние дори не знаем какво причинява някои болести. Знаем че аутизмът
> се е увеличил неимоверно много, но нито знаем какво го причинява,

Причината аутизмът да се е увеличил е добре известна - тя е същата като
причината според която някои хора мислят, че днес има 10 пъти повече гейове и
"транссексуални" (хора с полова дисфория) отколкото имаше до преди
10-20 години. Когато бях дете на аутистите просто им викаха смотаняци и никой не
се занимаваше с тях. Поне в България беше така. С диагноза бяха най-тежките
случаи.

<595222d5-f6db-4d31-92e2-9bf6ed30750fn@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9695&group=soc.culture.bulgaria#9695

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 15 Oct 2023 19:04:06 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Mon, 16 Oct 2023 02:04 UTC

On Sunday, October 15, 2023 at 6:33:23 PM UTC-7, Ivaylo Ivanov wrote:
> Ти самата многократно си настоявала, че това не е достатъчно.

от материална гледна точка е.
естествено ти трябват комуникации, приятели, музика и тн.
Но чисто физиологично, това е.

> Говориш за природата все едно тя е някакво мислещо същество. А тя не е.

Не мислещо, но живо.

> И няма такова нещо като "синхрон с природата". Самата "природа" не е
> нещо непроменимо, а напротив, нещо, което непрекъснато се мени
> (дори без наличието на хора).

да, но ние трябва да я ценим и пазим. не можем без нея

> Преди 120 години средната продължителност на живота в САЩ е била 47 години.
> Днес е близо до 80. Прочие, действащи функционални квантови компютри няма
> (и съвсем не е ясно дали някога ще има).

Както виждаш, вече не се заяждам и само споделям.
Колкото и скептично да се отнасям, все пак официална онформация:
The JiuZhang quantum computer series reportedly solved a complex mathematical problem in a mere millionth of a second. The photonic quantum computer arrived at a solution to a boson sampling problem 20 billion years quicker than a supercomputer.

> [...]
> се занимаваше с тях. Поне в България беше така. С диагноза бяха най-тежките

Ех, Ивайло, Ивайло. Погледни официалните статистики, от 80-те насам
броят им е повече от утроен. В България почти нямаше такива случаи едно време.
Помня в какъв шок бях като дойдох в САЩ и видях голям брой деца с проблеми.
Също така официално няма чсна причина, само се знае за генна мутация, но какво я причинява, не е чсно.

Re: Тъжно

<430340e0-43aa-4e44-aab1-45da973b3a94n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9697&group=soc.culture.bulgaria#9697

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 15 Oct 2023 19:22:41 -0700 (PDT)
From: ivaylopi69@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Mon, 16 Oct 2023 02:22 UTC

On Sunday, October 15, 2023 at 10:04:08 PM UTC-4, Радостина wrote:
> от материална гледна точка е.
> естествено ти трябват комуникации, приятели, музика и тн.
> Но чисто физиологично, това е.
> Не мислещо, но живо.

Ако не е мислещо как може да отмъщава?

> да, но ние трябва да я ценим и пазим. не можем без нея

Без нея не можем, но ако я оставим непроменена трябва да се върнем преди каменната ера.

> [...]
> The JiuZhang quantum computer series reportedly solved a complex mathematical problem in a mere millionth of a second. The photonic quantum computer arrived at a solution to a boson sampling problem 20 billion years quicker than a supercomputer.

Не съм специалист, но от това, което съм чел, не става въпрос за практически програми,
а крайно специализирани изчисления. Ако имаше практични квантови компютри
всички криптовалути щяха да имат стойност от $0 и цялата онлайн система за
разплащания щеше да се срине (както и още много други катастрофи).

> Ех, Ивайло, Ивайло. Погледни официалните статистики, от 80-те насам
> броят им е повече от утроен.

Именно.

> В България почти нямаше такива случаи едно време.

Именно. Ти в България трансексуални едно време виждала ли си?

> Помня в какъв шок бях като дойдох в САЩ и видях голям брой деца с проблеми.

В България нямаше деца с проблеми?!? Сериозно?

> Също така официално няма чсна причина, само се знае за генна мутация, но какво я причинява, не е чсно.

Не знаеш какво причинява мутациите? После на става въпрос за един ген и една мутация, а за десетки гени
и хиляди мутации.

Между другото в НРБ беше практика да държат децата с най-тежки увреждания в "Дом майка и дете", далеч
от погледа на обикновения човек. Ти колко хора със синдрома Даун си виждала в НРБ (например)? Или мислиш,
че няммаше такива хора в страната?

Re: Тъжно

<d2908fe1-6b56-4fe7-8577-3070f55a5040n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9698&group=soc.culture.bulgaria#9698

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 16 Oct 2023 07:36:06 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Mon, 16 Oct 2023 14:36 UTC

On Sunday, October 15, 2023 at 7:22:42 PM UTC-7, Ivaylo Ivanov wrote:

> Ако не е мислещо как може да отмъщава?

Може естествено. Изсичаме горите, стават наводнения.
Замърсяваме, получаваме болести и тн.

> Без нея не можем, но ако я оставим непроменена трябва да се върнем преди каменната ера.

В това ти твърдение няма логика. Древни цивилизации са били напреднали технически
без да влизат във война с природата. Примерно римляните. За строителни материали са използвани
природни материали. Днес ние унищожаваме природата с производството на изкуствени материали.
Не знам дали сте обърнали внимание, но на дрехите все по-често не пише от какво са направени.
На някои просто пише - recycled materials или нещо подобно. На чорапите пише, че съдържат вредни вещества?!?!
Докъде стигнахме, как го допуснахме? Нима децата и внуците заслужават този свят?

> [...]
> всички криптовалути щяха да имат стойност от $0 и цялата онлайн система за
> разплащания щеше да се срине (както и още много други катастрофи).

И аз не съм специалист, а и не следя, но дори Нобеловата награда по физика тази година ме навежда на мисълта,
ще ги има вече. Вероятно са малко на брой и са все още в експериментална фаза и ще мине време докато влязат
в масова употреба, но съществуват.

> Именно.

Именно означава, че броят им е действително нараснал, защото от 80-те досега
методите за дигностициране не са се променили ако изобщо може да се говори за това,
тъй като обективни тестове няма.

> Именно. Ти в България трансексуални едно време виждала ли си?

Не знам дали и сега ги има.
И там не се раждат такива.

> В България нямаше деца с проблеми?!? Сериозно?

Когато говорим за масови психични проблеми, не, нямаше.
Ти помниш ли някой от твоите съученици или познати да са били с такива проблеми?

> Не знаеш какво причинява мутациите? После на става въпрос за един ген и една мутация, а за десетки гени
> и хиляди мутации.

Никой не знае от какво се предизвикват мутациите, причините може да са много.
Това намирам "researchers reported that a mutation – R451C, in the gene Neurologin-3, known to cause autism in humans..."
Но в случая това не е важно, един или 100 гена, все едно, не знаем първопричината.
За мен лично като изключим наследственост, проблеми по време на бременността,
причините се крият в лошата храна и замърсяването от всякакъв вид.

Храната в САЩ е отвратителна. Ако човек чете етикетите, половината от нещата. които се съдържат,
не може дори да ги прочете. Де факто ние не знаем какво слагаме в организма си.
И се чудя защо и това допуснахме. Дори човек сам да произвежда храната си, не се знае
какво е в почвата. нашите прадеди са знаели по-добре. Дрехи само от памук, вълна, лен... натурални продукти.
Храна само от земята и животни. Чиста изворна вода. Днес живеем в синтетичен свят.
Оставили сме полуграмотни, некадърни и корумпирани хора да взимат решения и да контролират живота ни.

В България познати ми казват, че киселото мляко изобщо не е кисело мляко,
много от познатите ми всъщност се върнаха на село и си произвеждат сами храна.
Не е за всеки този живот, да, но поне въздхът е по-чист и е по-тихо и спокойно.
Продължавам да се питам и днес, при положение, че е ясно какво става, защо България
позволява да се унищожава селското стопанство, а сега и енергетиката?
Защо това безразичие? Аз вече нямам сили, дано има млади будни хора, на които им пука.

Click here to read the complete article
Re: Тъжно

<d1070801-2a65-46b2-a679-9d175a13b508n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9714&group=soc.culture.bulgaria#9714

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 05:02:21 -0700 (PDT)
From: ivaylopi69@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Tue, 17 Oct 2023 12:02 UTC

On Monday, October 16, 2023 at 10:36:07 AM UTC-4, Радостина wrote:
> Може естествено. Изсичаме горите, стават наводнения.
> Замърсяваме, получаваме болести и тн.
> В това ти твърдение няма логика. Древни цивилизации са били напреднали технически
> без да влизат във война с природата.

Очевидно не знаеш много за древните цивилизации или изобщо за историята.

> Примерно римляните. За строителни материали са използвани
> природни материали.

Знаеш ли как са добивали злато в Испания? Да си чувала за ruina montium?

https://en.wikipedia.org/wiki/Las_M%C3%A9dulas

А и няма нищо уникално в тяхната дейност. То дори не е свързано с
цивилизации, а просто с присъстието на хората тук и там. Цялата
мегафауна на аммериканския континент изчезва около 1000 години
след пристигането на хората. В Австралия е същото. Навсякъде е
същата история.

> Днес ние унищожаваме природата с производството на изкуствени материали.
> Не знам дали сте обърнали внимание, но на дрехите все по-често не пише от какво са направени.

Аз такива дрехи не нося.

> На някои просто пише - recycled materials или нещо подобно. На чорапите пише, че съдържат вредни вещества?!?!

По прицип всички вещества са "вредни". Всичко е до дозата.

> [...]
> ще ги има вече. Вероятно са малко на брой и са все още в експериментална фаза и ще мине време докато влязат

То и лечения на рака съществуват от десетилетия.

> Именно означава, че броят им е действително нараснал, защото от 80-те досега
> методите за дигностициране не са се променили

Глупости. Дефиницията непрекъснато се разширява. Това е реално цяла
индустрия в САЩ. Живееш тук почти 30 години и не си забелязала?

> [...]

> Не знам дали и сега ги има.
> И там не се раждат такива.
> Когато говорим за масови психични проблеми, не, нямаше.

Не знам какво имаш предвид под "масови психични проблеми".
Децата тук не се различават от децата в България, които помня,
като цяло. Просто тук днес е модно да се слага "диагноза" за
всичко.

> Ти помниш ли някой от твоите съученици или познати да са били с такива проблеми?

Какви проблеми по-точно? Както какзах, деца с "autism spectrum disorder" просто
бяха наричани смотаняци, и никой не си е играел да им слага медицинска
диагноза. Децата с ADHD бяха наричани "буйни". Мъжете, които обичаха да се
обличат в женски дрехи бяха просто педерасти и т.н.

<c3b523cb-5eba-46f8-928c-8df0c03ebf15n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9715&group=soc.culture.bulgaria#9715

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 05:30:43 -0700 (PDT)
From: vedrin.jeliazkov@gmail.com (Vedrin Jeliazkov)
 by: Vedrin Jeliazkov - Tue, 17 Oct 2023 12:30 UTC

On Monday, October 16, 2023 at 5:36:07 PM UTC+3, Радостина wrote:
> [...]
> природни материали. Днес ние унищожаваме природата с производството на изкуствени материали.

Човечеството все още не е овладяло ядрения синтез, така че всички материали би могло да бъдат определени като "природни". А, бидейки и то (съществена) част от природата, би могло да се твърди и, че всичко създавано от него също е с природен произход. В този смисъл понятието "изкуствени", макар и много разпространено, всъщност е донейде подвеждащо. С какво създадените от човек материали са по-малко природни от създадените от който и да е друг жив организъм или пък съществуващите в неживата природа?

Римляните са използвали оловни тръби и посуда. Оловото е природен материал. Доста по-късно, благодарение на научния напредък, е станало ясно колко токсичен би могъл да бъде той за хората. Има дори хипотеза, че отравянето с олово е допринесло за упадъка на Римската империя, макар и тя да не е широко приета:

https://www.science.org/content/article/scienceshot-did-lead-poisoning-bring-down-ancient-rome

Re: Тъжно

<8e93852e-34c8-4282-9ded-0ce711f886e1n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9721&group=soc.culture.bulgaria#9721

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 12:09:26 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 17 Oct 2023 19:09 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 5:02:22 AM UTC-7, Ivaylo Ivanov wrote:
> [...]
> мегафауна на аммериканския континент изчезва около 1000 години
> след пристигането на хората. В Австралия е същото. Навсякъде е

Не, не съм запозната със златодобива в миналото, но знам че вредни вещества и химикали се
ползват от индустриалната ера насам и нещо друго много важно -
дотогава населеието е едва 1 милиард.

> Аз такива дрехи не нося.

:-)))
докато всичките станат такива

> По прицип всички вещества са "вредни". Всичко е до дозата.

:-)))
да, водата е вредна, въздухът е вреден :-)))

> То и лечения на рака съществуват от десетилетия.

Връзката е нулева.
И за лечение трудно може да се говори, по-скоро спиране на растежа и поддържане на живота.

> Глупости. Дефиницията непрекъснато се разширява. Това е реално цяла
> индустрия в САЩ. Живееш тук почти 30 години и не си забелязала?

В САЩ всичко е индустрия. Кой е конспираторът сега? :-)
Броят им определено расте, лично съм го наблюдавала в училищата.

> Не знам какво имаш предвид под "масови психични проблеми".
> Децата тук не се различават от децата в България, които помня,
> като цяло. Просто тук днес е модно да се слага "диагноза" за
> всичко.

Има и такъв момент, което не значи, че няма проблеми.
Просто за психични проблеми няма обективни тестове.
Мозъкът все още не е добре изучен.
Понякога могат да открият причината, като тумор в мозъка, или венерическа болест,
но в повечето случаи не се знае какво ги предизвиква.

> [...]
> диагноза. Децата с ADHD бяха наричани "буйни". Мъжете, които обичаха да се
> обличат в женски дрехи бяха просто педерасти и т.н.

Въздържам се да не те нарека нещо, защото съм си обещала.
Децата с ASD са всичко друго, но не и смотаняци, ако на някого са кзвали смотаняк,
той наистина е бил такъв. Илон Мъск според теб смотаняк ли е? :-)
Стивън Спилбърг, Айнщайн, Хичкок, смотаняци? :-)))
Явно не познаваш ни един човек с ASD или ADHD.
Европейците по принцип се бличат много гей :-)))

> Ти може да не знаеш. Хората, които се занимават с молекулярна биология и
> биохимия, знаят.

:-))) не, не знаят, нито един учен не знае със сигурност.
Има много варианти, дори ваксините, но нито една от тезите не е доказана и приета официално.
Провери.

<971554c2-8388-4f3a-8a9c-4692dedb21f6n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9722&group=soc.culture.bulgaria#9722

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 12:25:21 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 17 Oct 2023 19:25 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 5:30:45 AM UTC-7, Vedrin Jeliazkov wrote:
> Човечеството все още не е овладяло ядрения синтез, така че всички материали би могло да бъдат определени като "природни". А, бидейки и то (съществена) част от природата, би могло да се твърди и, че всичко създавано от него също е с природен произход. В този смисъл понятието "изкуствени", макар и много разпространено, всъщност е донейде подвеждащо. С какво създадените от човек материали са по-малко природни от създадените от който и да е друг жив организъм или пък съществуващите в неживата природа?

отговарям веднага, с елеметарен пример, чесън, природен антибиотик, това, което се продава като garlique не е природно.
Дрехи, които не са от коприна, памук, вълна... са изкуствени материи. Естествено всичко е относително, но примерно
почти всичко може да се чисти с оцет, сол, вода... вместо с химически препарати. Аз не зная кое точно е причината
за моето заболяване и по тази причина се опитвам да отстраня всичко с потенциален риск. И като храна, и като дрехи, и като стрес, макар че гаранция няма.

> Римляните са използвали оловни тръби и посуда. Оловото е природен материал. Доста по-късно, благодарение на научния напредък, е станало ясно колко токсичен би могъл да бъде той за хората. Има дори хипотеза, че отравянето с олово е допринесло за упадъка на Римската империя, макар и тя да не е широко приета:
> [...]

Тук си прав. Аз никъде не съм казала, че ВСИЧКО природно е добро. Има отровни гъби :-)))
Но когато има добри природни алтернативи..
то и алуминиевите съдове се оказаха вредни, и тефлона.
Това, което казвам е, че ако има естествени, природни начини за нещо, защо да използваме вредни химикали
и вещества? И защо изобщо се допускат вредните вещества?!
Прогресът не винаги е за добро, особено пък като има хора, на които не им пука
за останалите и се интересуват само от печалба. Примери много, един скорошен - водата във Флинт.

Re: Тъжно

<aebaa7bb-394c-4869-89e3-eab7f1822361n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9728&group=soc.culture.bulgaria#9728

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 13:02:32 -0700 (PDT)
From: vedrin.jeliazkov@gmail.com (Vedrin Jeliazkov)
 by: Vedrin Jeliazkov - Tue, 17 Oct 2023 20:02 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 10:25:23 PM UTC+3, Радостина wrote:
> Прогресът не винаги е за добро, особено пък като има хора, на които не им пука
> за останалите и се интересуват само от печалба.

Примерът с оловото е интересен не само с това, че се отнася за древния Рим, а също и защото илюстрира как именно научният и технологичен напредък води до откриването на разни неподозирани до преди това опасности и начеването на усилия за избягването им впоследствие. В известен смисъл днес би могло да ти се струва, че има повече опасности отколкото в миналото донейде и защото все повече от тях са стават известни и измерими. Например, при строителството на сградата на университета, в който завърших в Париж, е бил използван азбест, който сетне с десетилетия премахваха:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jussieu_Campus#Controversies_and_asbestos

Re: Тъжно

<fd309195-ce3b-4786-ac52-484940adc810n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9731&group=soc.culture.bulgaria#9731

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 14:42:07 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 17 Oct 2023 21:42 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 1:02:34 PM UTC-7, Vedrin Jeliazkov wrote:
> Примерът с оловото е интересен не само с това, че се отнася за древния Рим, а също и защото илюстрира как именно научният и технологичен напредък води до откриването на разни неподозирани до преди това опасности и начеването на усилия за избягването им впоследствие. В известен смисъл днес би могло да ти се струва, че има повече опасности отколкото в миналото донейде и защото все повече от тях са стават известни и измерими. Например, при строителството на сградата на университета, в който завърших в Париж, е бил използван азбест, който сетне с десетилетия премахваха:
> [...]

От една страна да, от друга създава и повече проблеми. Единият е радиоактивността.
В САЩ са продавали радиоактивни кремове, заьото изглаждали кожата, едва след
като се появяват "изгарянията" ги спират.
А помните ли детекторите на летищата за които говорех.
Май всички тук ми се подиграваха и казваха че съм параноична и тн.
И какво, оказах се права :-) бяха ги пуснали без никакви изследвания и данни.
Смениха ги.
Така че прогресът създава нови проблеми и опасности.
Много от днешните лекарства колкото помагат, толкова и вредят.

Re: Тъжно

<771a0e4a-acdf-44e1-a0f3-9304d140e288n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9733&group=soc.culture.bulgaria#9733

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 17 Oct 2023 14:56:33 -0700 (PDT)
From: ivaylopi69@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Tue, 17 Oct 2023 21:56 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 3:09:27 PM UTC-4, Радостина wrote:
> Не, не съм запозната със златодобива в миналото, но знам че вредни вещества и химикали се
> ползват от индустриалната ера насам и нещо друго много важно -
> дотогава населеието е едва 1 милиард.

Излиза, че "вредните вещества" са необходими за благополучието на човечеството.

> :-)))
> да, водата е вредна, въздухът е вреден :-)))

Водата със сигурност. Писал съм го и преди (но кой да слуша).

https://abcnews.go.com/GMA/Wellness/family-speaks-after-35-year-woman-dies-water/story?id=102016903

https://www.healthline.com/health/cancer/curable-cancers

> [...]
> Понякога могат да открият причината, като тумор в мозъка, или венерическа болест,
> но в повечето случаи не се знае какво ги предизвиква.

В повечето случаи може изобщо да няма заболяване.

> Въздържам се да не те нарека нещо, защото съм си обещала.
> Децата с ASD са всичко друго, но не и смотаняци, ако на някого са кзвали смотаняк,
> той наистина е бил такъв. Илон Мъск според теб смотаняк ли е? :-)

Да. Мъск e добър предприемач и напълно неадекватен човек.

> Стивън Спилбърг, Айнщайн, Хичкок, смотаняци? :-)))

Кой им е поставил този диагноза и кога?

> Явно не познаваш ни един човек с ASD или ADHD.

Кой ти каза?

> Европейците по принцип се бличат много гей :-)))
> :-))) не, не знаят, нито един учен не знае със сигурност.

Глупости на търкала.

> Има много варианти, дори ваксините, но нито една от тезите не е доказана и приета официално.
> Провери.

Какво да проверявам?!? Имам докторат по човешка генетика.

<ugnqda$3fklj$4@dont-email.me>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9759&group=soc.culture.bulgaria#9759

From: chorbalan@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 05:28:10 -0000 (UTC)
 by: chorbalan - Wed, 18 Oct 2023 05:28 UTC

On Tue, 17 Oct 2023 14:42:07 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> Много от днешните лекарства колкото помагат, толкова и вредят.

Щото "вчерашните" не вредят? Хеле па тия базирани на "народна медицина"...

Re: Тъжно

<fdde6249-9106-483f-9e18-0be042ce34a7n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9763&group=soc.culture.bulgaria#9763

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 00:07:12 -0700 (PDT)
From: vedrin.jeliazkov@gmail.com (Vedrin Jeliazkov)
 by: Vedrin Jeliazkov - Wed, 18 Oct 2023 07:07 UTC

On Wednesday, October 18, 2023 at 12:42:09 AM UTC+3, Радостина wrote:
> От една страна да, от друга създава и повече проблеми. Единият е радиоактивността.
> В САЩ са продавали радиоактивни кремове, заьото изглаждали кожата, едва след
> като се появяват "изгарянията" ги спират.

Най-голям брой хора са подложени на животозастрашаващи йонизиращи лъчения от естествен произход в жилища и/или работни помещения, в които прекарват много време. Те са свързани с отделянето, натрупването и разпада на радон. Твърди се, че това е втория по значимост рисков фактор за заболяване от рак на белите дробове след тютюнопушенето.

Доколкото ми е известно в Калифорния има жилища с наднормена активност на радон във въздуха. Неотдавна Димитър Узунов https://scholar.google.com/citations?user=OjOlDkYAAAAJ&hl=en сподели с нас, че му се е наложило да предприеме мерки за намаляване на активността на радон във въздуха в къщата му.

Особено застрашени са сутерени и приземни етажи, тъй като радона е по-тежък от въздуха и се натрупва на по-ниски места при липса на достатъчно проветрение. В България едно от местата с повишен риск е гр. Раковски. Известно е също, че броя на засегнатите от онкологични заболявания там е значително по-висок от средния за страната.

Re: Тъжно

<ugo2tv$3hcvb$1@dont-email.me>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9765&group=soc.culture.bulgaria#9765

From: ddantgwyn@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 07:53:35 -0000 (UTC)
 by: Nick - Wed, 18 Oct 2023 07:53 UTC

On Wed, 18 Oct 2023 05:28:10 -0000 (UTC), chorbalan wrote:

> Щото "вчерашните" не вредят? Хеле па тия базирани на "народна
> медицина"...

Всъщност, ако се замислиш, лекарствата от народната медицина са преминали
през доста дълъг период на тестване.

Всичко е въпрос на правилна преценка на отношението вреда/полза.

Например някои лекарства за кръвно налягане водят до повишени нива на
пикочна киселина в кръвта, което понякога се тълкува като проблеми в
обмяната на веществата.

Активното вещество, което се съдържа в pregabine и brieka води до повишени
нива на креатинин в кръвта, което понякога се тълкува като проблеми с
бъбречната функция.

Та по-скоро проблемът не е в самите лекарства, а в това, че медицината все
още е изкуство, а не наука.

Все още има над 2000+ ензима в човешкото тяло, които не са изучени. Да не
говорим за връзката между тях.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Тъжно

<74279fde-cc65-4993-b36b-eb09451150bfn@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9772&group=soc.culture.bulgaria#9772

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 08:02:21 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Wed, 18 Oct 2023 15:02 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 10:28:12 PM UTC-7, chorbalan wrote:

> Щото "вчерашните" не вредят? Хеле па тия базирани на "народна медицина"...

Първо, какво разбираш под народна медицина?
Второ, можеш ли да посочиш нещо конкретно, което вреди?

Re: Тъжно

<f1b06fe2-0443-40af-a439-8f0bdfc1d979n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9773&group=soc.culture.bulgaria#9773

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 08:04:58 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Wed, 18 Oct 2023 15:04 UTC

On Wednesday, October 18, 2023 at 12:07:14 AM UTC-7, Vedrin Jeliazkov wrote:
> [...]
> Особено застрашени са сутерени и приземни етажи, тъй като радона е по-тежък от въздуха и се натрупва на по-ниски места при липса на достатъчно проветрение. В България едно от местата с повишен риск е гр. Раковски. Известно е също, че броя на засегнатите от онкологични заболявания там е значително по-висок от средния за страната.

Радон има навсякъде, в скали, в подземия, пещери, природен газ...
Не знам какви мерки е предприел, проветряването е временно решение.

Re: Тъжно

<c68a740b-f1c7-430d-9499-4c16ad38042fn@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9774&group=soc.culture.bulgaria#9774

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 08:39:07 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Wed, 18 Oct 2023 15:39 UTC

On Wednesday, October 18, 2023 at 12:53:38 AM UTC-7, Nick wrote:

> Всъщност, ако се замислиш, лекарствата от народната медицина са преминали
> през доста дълъг период на тестване.
>
> Всичко е въпрос на правилна преценка на отношението вреда/полза.

Отново, трябва да уточним какво се разбира под народна медицина.
За мен народната медицина не е лекарства а билки, растения, мед...
Лекарствата са фармацевтика.
> [...]
> бъбречната функция.
>
> Та по-скоро проблемът не е в самите лекарства, а в това, че медицината все

В лекарствата е. Не казвам че няма животоспасяващи лекарства и случаи когато са наложителни.
Но ги дават за щяло и нещяло.
Аз в момента се боря с лекарите, които искат да ме слагат на лекарства.
Високо кръвно, захар, диабет, проблеми със сърцето...
Имам познати тук, които взимат лекарства с шепи.
Сложат ги на едно, то предизвиква друг проблем, слагат ги на второ, и на трето и тн.
След първите две сесии химиотерапия едва не умрях, мислех да се отказвам.
Фонтани отпред и отзад, едновременно, мислиш, че умираш.
Нищо не можех да ям, и да пия не можех освен вода с много изстискан лимон.
За една седмица свалих 5 кг. (досега съм свалила около 15 кг, но имам още много да свалям,
не се старая, просто се случва)
Обриви в устата и абсолютно всичко горчи, главоболие, загуба на ориентация,
итощение, невропатия, абе... не е за говорене. Каах им след втората сесия, че трябва да намалим дозата.
Намалихме я на 80%, след третата пак бях зле но и с нови симптоми.
Получих ужасен болезнен обрив на гърдите, едва ли не рани и отидох в бърза помощ,
дадоха ми крем и искаха да ми предпишат лекарство да пия.
Моментално попитах за странични ефекти и докторът каза - ами може да има реакция с химиотерапията.
Отказах. Ако не бях попитала, можеше да стане някаква гадна реакция.
Следващите сесии минаха по-леко...
От почти вече 2 месеца сме спряли химията, вливанията са само с други две вещества,
маркери им казват, от тях нямам странични ефекти, или поне не съм забелязала да имам.
Та мисълта ми е, докторите предписват лекарства за всичко а в много случаи
състоянието може да се подобри с диети, билки, чист въздух, физическа дейност...

Много от лекарствата имат момент на addiction или са такива, че не могат да бъдат спряни
или много трудно.
> Все още има над 2000+ ензима в човешкото тяло, които не са изучени. Да не
> говорим за връзката между тях.

Много неща има неизучени. Скоро споменах този филм, който го трият непрекъснато,
за Рокфелер, който създава сегашния модел на медицината.
В САЩ на лекарите не е разрешено да лекуват с алтернативни методи.
В България могат. Много плаха и много бавно на някои места опитват. .. UCSD of all places

> «地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Тъжно

<defd79d6-4ae7-4ce6-8899-351fcc3f7e3fn@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9783&group=soc.culture.bulgaria#9783

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 09:32:19 -0700 (PDT)
From: ivaylopi69@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Wed, 18 Oct 2023 16:32 UTC

https://fixradon.com/about-radon/maps/radon-levels-u-s-county/

> [...]
> Особено застрашени са сутерени и приземни етажи, тъй като радона е по-тежък от въздуха и се натрупва на по-ниски места при липса на достатъчно проветрение. В България едно от местата с повишен риск е гр. Раковски. Известно е също, че броя на засегнатите от онкологични заболявания там е значително по-висок от средния за страната.

<ugp1f1$3oang$1@dont-email.me>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9784&group=soc.culture.bulgaria#9784

From: chorbalan@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 16:34:41 -0000 (UTC)
<ugnqda$3fklj$4@dont-email.me> <ugo2tv$3hcvb$1@dont-email.me>
<c68a740b-f1c7-430d-9499-4c16ad38042fn@googlegroups.com>
 by: chorbalan - Wed, 18 Oct 2023 16:34 UTC

On Wed, 18 Oct 2023 08:39:07 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> Аз в момента се боря с лекарите, които искат да ме слагат на лекарства.
> Високо кръвно, захар, диабет, проблеми със сърцето...

Колко си глупава!? Как иначе мислиш да оправиш проблемите които имаш?
Кръвното няма да спадне особено нито проблемите със сърцето ти да минат
даже и да отслабнеш в нормата, а диабета си е до гроб и без лекарства ще
трябва да пасеш като крава и нищо друго.

> В САЩ на лекарите не е разрешено да лекуват с алтернативни методи.

И правилно. Щото в Бг сума ти алнертантоваджии измряха, от глупост.

Re: Тъжно

<ugp1p8$3oang$2@dont-email.me>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9785&group=soc.culture.bulgaria#9785

From: chorbalan@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 16:40:08 -0000 (UTC)
<74279fde-cc65-4993-b36b-eb09451150bfn@googlegroups.com>
 by: chorbalan - Wed, 18 Oct 2023 16:40 UTC

On Wed, 18 Oct 2023 08:02:21 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> Първо, какво разбираш под народна медицина?

Билкарството, баенето и т.н.

> Второ, можеш ли да посочиш нещо конкретно, което вреди?

Не мога ама имаше в Калифорния преди няколко години имаше една дето умря
щото взела някакви билки дето се оказало че не вървели една с друга.

И после съма ти народ измря в Бг щото вмесо на лекар ходиха на билкар;
имам роднина която направи подобна глупост, после като стана много лошо
се затича по лекари, ама не стигна..

Re: Тъжно

<06d39c24-9506-4192-bbda-2009c828cdf1n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9790&group=soc.culture.bulgaria#9790

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 11:02:46 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Wed, 18 Oct 2023 18:02 UTC

On Wednesday, October 18, 2023 at 9:34:44 AM UTC-7, chorbalan wrote:

> [...]
> даже и да отслабнеш в нормата, а диабета си е до гроб и без лекарства ще
> трябва да пасеш като крава и нищо друго.

Чорби,
това показва колко си невеж, моето момче.
Кръвното доста го свалих, долната граница всъщност даже е ниска,
между 65 и 75. Горната беше прпблем, над 160, сега я свалих до около 130.
Apple cider vinegar на гладно, Hibiscus tea, cinnamon, magnesium supplement.
Докторът настояваше за лекарства, казах му забрави, няма да стане.
Кажи ми диета, добавки и той тогава изплю камъчето - магнезий.
Казах на другия доктор да включи в кръвните изследвания магнезий
и точно това се оказа - липса на магнезий. Самият доктор каза,
че в много случаи се дължи на липса на магнезий.

Type 2 diabetes e reversible. Но в момента нямам нито пари, нито сили.

> И правилно. Щото в Бг сума ти алнертантоваджии измряха, от глупост.

Явно нямаш идея за какво става въпрос.
Специално UCSD имат център, който работи с протони и е единственият в Калифорния.
Имат и термотерапия. Някъде другаде се практикува с високи дози на витамин B17.
Има научни статии които потвърждават, че глад помага.
2016 г. Нобеловата награда по медицина е за autophagy.
Не че източните народи не ползват този метод от столетия, дори хилядолетия,
но сега е научно потвърден. Аз промених навиците си на хранене, чм най-късно 6-7 вечерта и след това на обяд чак.
Лекарите нямат право да те съветват на алтернативни методи, но ако ги притиснеш
или ако ги попиташ нещо конкретно, ще ти отговорят. Аз питах за компреси с рациново масло
и ми каза докторката че е ОК.
Нищо, ама нищо не пречи да се комбинират методи и аз питам за всичко

Re: Тъжно

<dbfdeab4-cbbf-41fd-bee6-b45a8f73d8d0n@googlegroups.com>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9791&group=soc.culture.bulgaria#9791

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 11:15:59 -0700 (PDT)
From: joyradost@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Wed, 18 Oct 2023 18:15 UTC

On Wednesday, October 18, 2023 at 9:40:11 AM UTC-7, chorbalan wrote:

> Билкарството, баенето и т.н.

Билките, ако се използват умело и със знания, помагат в много случаи.
И като казвам билки, го използвам много широко - гъби, водорасли, растения, плодове.

> Не мога ама имаше в Калифорния преди няколко години имаше една дето умря
> щото взела някакви билки дето се оказало че не вървели една с друга.

Ами затова самолечението не е добра идея.
Да, дори витамини е противопоказно на някои билки или лекарства.
Отделно високата доза също може да е проблем.
Аз питам лекарите. Примерно солни компреси.
Докторката се подсмихна и каза - само внимавай да не "изгориш" кожата,
иначе е ОК. Докторите не дават куркума но аз ползвам, само готвя с нея,
но ползвам..

> И после съма ти народ измря в Бг щото вмесо на лекар ходиха на билкар;
> имам роднина която направи подобна глупост, после като стана много лошо
> се затича по лекари, ама не стигна..

Това е друго. Аз говря за самите лекари, които комбинират лечения.
Има термин за това кава се integrative approach. Има много алтернативи на химиотерапия и рдиация,
но не се ползват широко. Топлинна, озонова, стволови клетки, вече не ги помня всичките.
Не съм специалист, не знам кои и за какво работят.

Аз разбрах, че химиотератпията всъщност е на основата на някои растения, екстрат от тях,
така че не подценявай ролята на билките (в най-широкия смисъл)

Re: Тъжно

<ugp90t$3q3qm$1@dont-email.me>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9794&group=soc.culture.bulgaria#9794

From: ddantgwyn@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 18:43:41 -0000 (UTC)
<ugnqda$3fklj$4@dont-email.me> <ugo2tv$3hcvb$1@dont-email.me>
<c68a740b-f1c7-430d-9499-4c16ad38042fn@googlegroups.com>
 by: Nick - Wed, 18 Oct 2023 18:43 UTC

> [...]

> физическа дейност...

> Много от лекарствата имат момент на addiction или са такива, че не могат

И ся кво излезе от твоите думи - че проблемът не в лекарствата, а в
лекарите :)

Мвжду другото, невропатиите много често са резултат от нелекуван диабет.
Не че докторите знаят какво точно да правят в твоя случай (примерно).
Говоря го това от опит с мой много близък в последната година.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Тъжно

<ugpofd$3thu8$1@dont-email.me>

  copy mid

http://rslight.i2p/interests/article-flat.php?id=9797&group=soc.culture.bulgaria#9797

From: chorbalan@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 18 Oct 2023 23:07:25 -0000 (UTC)
<ugnqda$3fklj$4@dont-email.me> <ugo2tv$3hcvb$1@dont-email.me>
<c68a740b-f1c7-430d-9499-4c16ad38042fn@googlegroups.com>
<ugp1f1$3oang$1@dont-email.me>
<06d39c24-9506-4192-bbda-2009c828cdf1n@googlegroups.com>
 by: chorbalan - Wed, 18 Oct 2023 23:07 UTC

On Wed, 18 Oct 2023 11:02:46 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> Type 2 diabetes e reversible.

Не е. Това е дегенеративна болест.

> Има научни статии които потвърждават, че глад помага.

Това се знае. Само че ще трябва да си постоянно гладна и отпаднала,
с глада ще свикнеш горе-долу, ама тонуса ще ти остане нисък.

> Не че източните народи не ползват този метод от столетия, дори хилядолетия,

То и затова са мрели като мухи на по 35-40. Сега с такова се "лекуват" само
бедните и изкукувиците като тебе.

> Аз промених навиците си на хранене, чм
> най-късно 6-7 вечерта и след това на обяд чак.

Демек ядеш 2 пъти на ден, това е нормалното. Сигурно си намалила и калориите.

interests / soc.culture.bulgaria / Тъжно

Pages:12
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.81
clearnet tor